בראש הנקרה: נחתם הסכם הגבול הימי עם לבנון

שלמה ריזל No Comments on בראש הנקרה: נחתם הסכם הגבול הימי עם לבנון

ישראל ולבנון הגישו את ההסכם למתווך האמריקני עמוס הוכשטיין. הנשיא ביידן: "צעד נוסף למזרח תיכון יציב ומשגשג יותר". נסראללה הגיב: "ניצחון גדול מאוד ללבנון"

צילום: נתן וייל, לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לפני זמן קצר הסתיים טקס החתימה עם הסכם הגבול הימי עם לבנון, שנערך במעבר הגבול בראש הנקרה. ישראל ולבנון הגישו את ההסכם למתווך האמריקני עמוס הוכשטיין. המשלחת הלבנונית עזבה את המקום.

ראש המערך המדיני-אסטרטגי, עליזה בן נון ציינה בהצהרתה כי, "ההסכם הינו דוגמא לשיתוף פעולה למודל מדיני כלכלי חדש שמשרד החוץ רואה בו את אחד מיעדיו המרכזיים. בכוחו לקדם הסכמים דומים עם מדינות אחרות גם כאלה שעדיין לא ביססו יחסים רשמיים עם ישראל", בנוסף הדגישה כי בזכות פעילות מדינית, בין היתר של משרד החוץ, "זוכה ההסכם זוכה לתמיכה בינ"ל נרחבת, ובכלל זה גם מצד מדינות המזה"ת ואפילו מועצת הביטחון של האו"ם ברכה פה אחד על ההסכם הזה". בן נון הדגישה כי ישראל ממשיכה להיות שחקן אזורי משמעותי, "אנחנו ממצבים עצמנו פעם נוספת כגורם אחראי התורם ליציבות מרחב המזרח תיכון ולביטחון האנרגטי של אירופה".

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן ברך: "העסקה ההיסטורית הזו מקדמת את האינטרסים של שתי המדינות והאזור, והרגע הזה מסמן פרק חדש של שגשוג ותקווה. ברכות לכל המעורבים".

ראש הממשלה לפיד הגיב: "תודה לך הנשיא ביידן על המנהיגות שלך בסיוע בהשגת ההסכם ההיסטורי של היום בין ישראל ללבנון. עסקה זו תחזק את ביטחון ישראל, תחזק את הכלכלה שלנו ותעזור לספק אנרגיה זולה יותר לאנשים ברחבי העולם".

בערוצים הערביים אל-ג'זירה ואל-מנאר דיווחו כי המשלחת הלבנונית סירבה להיכנס למטה האו"ם בא-נאקורה לפני שכלי שיט ישראלים נסוגו מהמים הטריטוריאליים של לבנון.

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה התייחס לחתימה: "המשימה הסתיימה. מה שקרה בעניין סימון הגבול הימי מההתחלה עד הסוף ועד התוצאות הוא ניצחון גדול מאוד ללבנון. למדינה, לעם, להתנגדות. למה שקרה יש תוצאות חשובות מאוד".

מוקדם יותר היום חתמו על ההסכם ראש הממשלה לפיד והנשיא הלבנוני מישל עון, לאחר אישור ההסכם בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר.

ראש הממשלה לפיד חותם על ההסכם עם לבנון,

עמוס בן גרשום/ לע"מ

ראש ממשלת המעבר יאיר לפיד, אמר בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת לאישור הסכם הגבול הימי עם לבנון: "זהו הסכם שמחזק ומבצר את בטחון ישראל ואת חופש הפעולה שלנו מול חיזבאללה והאיומים מצפון. יש קונצנזוס נדיר בכל מערכות הביטחון על החיוניות של ההסכם. שר הביטחון בני גנץ, צה"ל, מוסד, שב"כ והמל"ל, כולם כאחד חתומים על המהלך ועל תרומתו לביטחון ישראל ולצרכים המבצעיים שלנו".

"זהו הישג מדיני, לא כל יום מדינת אוייב מכירה במדינת ישראל, בהסכם כתוב, למול כל הקהיליה הבינלאומית. לא כל יום ארצות הברית וצרפת מתייצבות מאחורינו ומעניקות ערבויות בטחוניות וכלכליות להסכם", הוסיף לפיד.

לצד זאת, לפי מדד הקול הישראלי של המכון הישראלי לדמוקרטיה – מחצית מהציבור בישראל סבור כי תמיכת ראשי מערכות הביטחון בהסכם הושפעה גם משיקולים פוליטיים.



0 תגובות